Archief You Were Never Really Here grof taalgebruik 16 jaar geweld

Bikkelharde thriller waarin oorlogsveteraan Joe voor een bevriende privédetective de vermiste minderjarige dochter van een bekende politicus opspoort. Daarmee haalt hij zich de wraak van de onderwereld op zijn hals. Winnaar van de prijs voor beste acteur (Joaquin Phoenix) en scenario in Cannes. | Lynne Ramsay (WE NEED TO TALK ABOUT KEVIN) journeys with Joaquin Phoenix into the mind of an ex-soldier whose own demons are as brutal as the actions of his adversaries.

Dat Lynne Ramsay films maakt die de kijker niet onberoerd laten, is zeker sinds WE NEED TO TALK ABOUT KEVIN algemeen bekend. Nooit eerder maakte zij echter zo'n beklemmende en gewelddadige film als deze. De film wordt gedragen door het indrukwekkende spel van Joaquin Phoenix, die voor zijn rol lichamelijk transformeerde tot één spierbonk. Door de vele flashbacks en het feit dat de kijker niet alle informatie in de schoot geworpen krijgt, is het een film die aandachtig kijken vergt. Sommige scènes zijn extreem gewelddadig. Na het zien van deze film zal de uitdrukking 'de man met de hamer tegenkomen' voor u een andere connotatie hebben.

De filmpers typeert deze film als een mix van TAXI DRIVER en DRIVE. Hard, heftig en steengoed. (ms)

Regie: Lynne Ramsay, 2017 | 90 minuten | Cast: Joaquin Phoenix, Ekaterina Samsonov, Alessandro Nivola, Alex Manette, John Doman | Engels gesproken | Nederlands ondertiteld

ENGLISH 
Ramsay's stark inversion of the noir thriller is a devastatingly brutal portrayal of one man's battle with repression and abuse, anchored by a rage-fuelled, Cannes-winning performance from Joaquin Phoenix. Joe is a Gulf War veteran and former FBI agent turned killer-for-hire, specialising in saving victims from child sex rings. He lives at home with his ailing mother. When Nina, a US Senator's daughter is kidnapped, he is contracted to dispense with the perpetrators and save the girl. Having located Nina in a seedy New York brothel, Joe's escape plan suddenly derails, unleashing a maelstrom of violence that ultimately takes him deeper into the hallucinatory darkness and closer to the truth.

Working from Jonathan Ames' 2013 novel, Ramsay is more concerned with the psyche of her unhinged protagonist than she is with the action, and she eschews the spoken word in favour of Phoenix's eloquent, line-ravaged face. (source: London Film Festival)

Bassin 88
6211 AK Maastricht
Telefoon 043 - 321 40 80
info@lumiere.nl